Facoltà di Scienze Bancarie, Finanziarie e Assicurative

Nell'anno accademico 2020/21 la Facoltà di Scienze bancarie, finanziarie e assicurative celebra il suo trentennale con una serie di iniziative.

Da Avvenire: Università Cattolica. Scienze bancarie: Dare un’anima alla finanza

Responding to the globalization trend in the financial markets, the University of North Carolina Charlotte’s Belk College of Business formed a partnership with Universita Cattolica del Sacro Cuore (UCSC) to establish dual degree master’s programs in Economics and in Finance. Students study for one academic year at each university and earn a M.S. degree from Charlotte and a Laurea Magistrale (LM) from UCSC. These programs significantly increase the diversity of the student body at our University and promote internationalization in student experience.

From 2016-2017 to 2020-2021, the Belk College has welcomed 33 dual degree students from UCSC. Students exhibit excellent academic performance and are well prepared for quantitatively driven, modeling, and risk management positions with an international perspective. Graduates have been placed in positions at major financial institutions in the United States and Europe, such as Credit Suisse, UniCredit, KPMG, EY, PWC, Amazon, and Intesa Sanpaolo. A few students also have pursued a doctoral degree at top universities, such as Princeton University and Purdue University.

Feedback from students, alumni, and industry professionals regarding the dual degree programs is extremely positive.

As longtime global partner, Charlotte’s Belk College congratulates UCSC on its 30th anniversary! The Belk College looks forward to continuing and further strengthening the collaboration with UCSC.

L’iniziativa si inserisce nel trentennale della Facoltà e ha voluto coinvolgere gli studenti in una maratona progettuale intorno alle tematiche strategiche del mondo della finanza di domani, promuovendo una riflessione strutturata sul futuro del lavoro e delle sue implicazioni nel post covid.
Con i “Finance Lab for Future” si è voluto incoraggiare e stimolare gli studenti ad un dialogo aperto e allo sviluppo di idee innovative e spunti interessanti - ma anche proposte concrete – sia all’Università che alle aziende rispetto alle aspettative dei giovani in termini di formazione e di lavoro.
La partecipazione degli studenti alla Challenge ha richiesto l’elaborazione di un Project Work di gruppo - dal taglio strategico e creativo - su brief lanciati dalle aziende e attinenti a trend di cambiamento del mondo della finanza. Ai vincitori selezionati uno stage in azienda.