Coro - ammissione

Modalità di partecipazione

Il Coro Note d’inChiostro accoglie con piacere nuovi componenti che vogliono vivere l’esperienza universitaria attraverso un percorso musicale con altri studenti.
La realtà corale ha una forma istituzionale d’Ateneo: per tale ragione l’impegno richiesto è di grande serietà.

Per far parte del Coro vengono richieste alcune condizioni fondamentali:

• Dopo una positiva audizione il direttore ammette i candidati al coro. La presenza al coro è annuale (due semestri), assicurando la presenza settimanale alle prove.
  • L’audizione consiste nella verifica dell’intonazione, estensione vocale e lettura musicale a prima vista. La lettura musicale è indispensabile in virtù di un vasto repertorio da affrontare e di un livello tecnico di alto profilo.
  • La presenza deve essere assicurata per almeno l’80% delle prove per semestre, in caso contrario il direttore metterà fuori organico le persone inadempienti.
  • Il periodo delle prove è da ottobre a giugno e si conclude con un concerto polifonico insieme ad un coro di college inglese. Durante l’anno il coro è chiamato a sostenere musicalmente i momenti ufficiali dell’Università (concerti, celebrazioni, vespri, momenti accademici).
  • Le prove si svolgono settimanalmente nei giorni e orari prestabiliti.
  • Le assenze (per ragioni gravi) devono essere sempre giustificate tramite un avviso al direttore (347 8774559, giampiero.innocente@unicatt.it)

Admission procedures

The Choir is pleased to welcome enthusiastically any new members willing to experience their University life through a musical journey / itinerary together with other students. Our Choir is an Institution fully recognized by and integrated within our Academia: that is why we require dedication, seriousness and sense of responsibility.

To join the Choir  some basic conditions are necessary:

• Candidates will be admitted to the Choir after a successful audition, being evaluated by the Director. Their involvement with the Choir will last for at least one year (including two semesters), with candidates guaranteeing their presence during the weekly rehearsals;
  • The audition will consist of an assessment of the following aspects: intonation, vocal extension, sight reading music. Sight reading is indispensable, considering the vastness of  the repertoire to be dealt with, and the high profile of the required technical level;
  • The members of the Choir must guarantee their presence for at least 80% of the rehearsal time in each semester: if not so, the Director will take action to exclude the absentees from the Choir staff;
  • The rehearsal period extends between October and June; it will culminate in the execution of a polyphonic concert, together with a choir from a British college. Throughout the year, the Ensemble will be directly involved in the institutional events (concerts, celebrations, vespers, academic occasions);
  • Rehearsals take place weekly, as scheduled.
  • Absences (for serious reasons) must always be justified and communicated to the Director in due time. The Director can be contacted here: +39 347 8774559; giampiero.innocente@unicatt.it)