Studium Musicale di Ateneo “Note d’inChiostro”

Coro e Ensemble - Choir and Ensemble Note d'InChiostro

Lo Studium Musicale di Ateneo Note d’inChiostro (NdI) propone a tutti gli studenti e laureati (italiani e stranieri) dell’Università Cattolica del Sacro Cuore un’esperienza formativa che prevede sia concerti/lezioni-concerto/eventi cultural-musicali in Ateneo e altrove, sia seminari/laboratori/Master Class con la collaborazione di studiosi e musicisti.

L’obiettivo dello Studium NdI è creare un nuovo rapporto tra musica e cultura, valorizzare l’interazione tra la musica d’arte e le altre discipline coltivate nei nostri chiostri, essere strumento di unità tra le varie componenti universitarie.

Dall’A.A. 2017-2018 il Prof. Enrico Reggiani terrà il corso annuale di Linguaggi Musicali in Prospettiva Storica (8 crediti, 60 ore) che consente anche a chi partecipa regolarmente allo Studium NdI di chiedere il riconoscimento dei crediti alla propria Facoltà. Per info contattate il Prof. Reggiani (enrico.reggiani@unicatt.it) e notedinchiostro@unicatt.it.

> Form per strumentisti, coristi e candidati solisti

> Modalità di partecipazione all'Ensemble

> Modalità di partecipazione al Coro

Studium Musicale di Ateneo Note d’inChiostro (NdI) offers all Italian and foreign students and graduates from Università Cattolica del Sacro Cuore an educational experience including both concerts and classes on the one hand and, on the other, concerts and musico-cultural events taking place at the University or elsewhere. Together with this, it also plans seminars, workshops, master classes featuring the collaboration of scholars and musicians.

Studium NdI aims at creating a new relationship between music and culture, meant to emphasise the interaction between art music and the other subjects studied at our University, thus becoming an instrument of unity among the several academic components.

Since Academic Year 2017-2018, Prof. Enrico Reggiani will be holding an annual course in Musical Languages in Historical Perspective (8 ECTS, 60 hours), allowing all students regularly attending Studium NdI’s initiatives to ask their Faculty for the recognition of ECTS-credits. For further information, please contact Prof. Reggiani (enrico.reggiani@unicatt.it) and notedinchiostro@unicatt.it.

> Form for instrumental players, choir members and soloists

> Ensemble admission requirements

> Choir admission requirements